Träningsvila och antiinflammatoriskt

Ja jag testar nytt denna veckan eftersom jag blir så jäkla deppig av att inte kunna träna ordentligt. Jag försöker verkligen komma ihåg rehab minst två gånger per dag gärna fler. Samt att jag kör voltaren på axeln för att se om det kan hjälpa med antiinflammatoriskt. Under den här veckan skall jag vila så mycket det går vilket innebär att det inte blivet någon träning hittills denna veckan. Jag har haft massor på jobbet så det har känts ok ändå.

Igår var jag på klubben och städade innan jobbet (jobbade sen 10-21). Idag var jag på plats på vår konferens klockan 07.20 och kom därifrån runt 16.30. Imorgon tar jag ledigt på dagen men skall jobba kväll isytället för jag skall hålla en föräldracirkel i materialet jag och min kollega tagit fram nu de här tre åren.

Tillbaks till titeln. Det är så sjukt påfrestande psykiskt att inte kunna använda kroppen som jag själv vill. Jag är på gränsen till depresssion nästan. Känner mig totalt nedstämd. Jag hoppas verkligen att det blir bra snart så jag kan fokusera på att träna ordentligt istället för att bara gnälla och be folk undvika att gå på armlås på vänsterarmen. Det suger att bara kunna köra 50%. Jag tycker verkligen att det är skittrist.

Förutom rehab och antinflammatoriskt så har jag gurkmeja på nästan all mat.Just nu är jag inte på ett "mat som medicin" spår och har skaffat lite böcker om det som jag läser på kvällarna. Jag tycker det är intressant att forska i och jag tycker inte man skall vifta bort det hur som helst.

Det finns mängder av bra mat som gör stor nytta i kroppen. Skall sammanfatta mina tankar när jag läst klart första boken. Jag köpte tre böcker till samlingen och den jag börjat läsa heter "Maten som botar" av Per Ove Lind.


0