Lugnare inledning

Förra året hade jag gjort 11 pass den 13 januari. Än så länge har jag gjort fyra skall göra nummer fem idag så jag har inlett året i ett lugnare tempo. Jag var på semester för att vila kropp och insupa D-vitamin så det är helt medvetet. I år har jag inte målet 300 pass (vilket jag klarade den 30 december förra året), i år har jag målet att bli starkare. Att stärka alla småmuskler runt lederna, att bli starkare generellt. Om jag känner att jag har tid skall jag försöka bygga på min grundkondition också. Jag mår sjukt bra av att träna, det har förbättrat mitt psykiska mående väsentligt. Jag mådde inte dåligt innan men nu mår jag fantastiskt. Jag har ju av kända anledningar en hel del energi och det här är ett väldigt bra sätt att göra av med den på. När jag var ung gjorde jag dumma saker, nu gör jag konstruktiva saker.


Förra året åkte jag på två lite större skador som hämmade träningen under ganska lång tid, främre korsbandet på vänsterknät gick av (har rehabat upp det så det fungerar nästan obehindrat nu) och vänster axel gick ur led. Först hade jag problem med värk länge i rotatorkuffen, efter ett par månader poppade axeln. Har gått hos sjukgymnast fyra gånger hittills och kör rehabövningar. Tycker inte de gjort någon skillnad ännu. (Två-tre månaders rehab kanske). Jag tränar i princip som vanligt för när jag inte tränar blir jag stel och får ännu mer ont. Jag undviker vissa rörelser bara. Kommer inte kunna tävla om det inte blir bättre.

Min dotter har fixat gymkort så jag sa upp mitt 24fitness-medlemskap och skall skaffa på Nordic när bindningstiden är över så kan vi träna tillsammans. Just nu har jag fått ett kort som gör att jag kan prova gratis en vecka så jag tänkte börja med det på måndag.

Vilket gym tränar ni på och vad har ni för hälsomål 2018?
0